start aktualności wystawy warsztaty o nas kontakt



wystawy






PROGRAM WYSTAWKatarzyna RzontkowskaMałgorzata KroszczyńskaJoanna MrozowskaKalendarz 2015Magdalena SchreiberMI-TYNafe AlahmadAdrian LewandowskiJoanna CasseliusEwa i Magda PrzanowskaMarek DzienkiewiczGrafika WłoskaBeata WalczakLaura DYCZKOImaginarium - Anna ŚwitalskaMagda PrzanowskaAgnieszka JacoszekNiezależnie od sytuacjiJoanna Chodkiewicz Joanna Szumska - MalarstwoPrzejścia - Magdalena SzilkeŁukasz ZedlewskiEwa PrzanowskaAnna KopytoDaniel Del RosalJolanta KolaryT. Myczka i D. Nguyen AnhIwona WyszatyckaPiotr Kraminer - KalicińskiIwona Rossochacka KennyPrzemek KlimekK. Wachowiak i T. MilanowskiTu i Teraz - MostowiczInezw stronę światłaMarta Sztuka - Piterkoniewilkonieizabella bigelmajer-przemianysylwester piędziejewskimaria mamczur-wieloczułośćedmund dudeksiódmy stopieńeugeniusz stemplowskitomasz muchainez krupińskaelżbieta dudek-kalendarzdanuta nawrockaedyta dzierż.iwona jędruchelżbieta dudekjan rusnokizabella bigelmajer-marzenia..ArtPub.plmaciej ratajczakmaria mamczur - finisażAgnieszka Strojna Iwona GolorAlina Picazio - Warszawamaria mamczur - rokMiejskie historie
eugeniusz stemplowski

 


    

 


 

 

 

 jestem skromnym malarzem...

dla mnie sztuka jest sposobem wyrażania siebie i sposobem na życie...

eugeniusz stemplowski

    


PRACE NA SPRZEDAŻ więcej...


 


Malarz z lasu?


Jak namalować psa, który lubi swobodę, jest żywiołowy, wręcz dziki, ale i daje przyjaciołom dużo ciepłej radości? Albo jak namalowac kota, który ma dwoistą naturę – daje tyle przyjaznego ciepła co pies, ale też w swoim zachowaniu jest chłodny i odległy jak niebo? A przy tym słodki jak róż w kobiecym buduarze? Albo jak pokazać że muzyka Davisa ma w sobie miodową chrypkę puzonu i szkliste dźwięki trąbki.

 

To tylko moja interpretacja najnowszych kompozycji abstrakcyjnych Eugeniusza Stemplowskiego. To ciekawe malarstwo. Swoisty melanż zmysłowych doznań. Czuć w nich muzyczny rytm, smak światła i kolor przestrzeni. Abstrakcja, w której jak inkluzje w bursztynie
– tkwią elementy malarstwa figuratywnego. Malarz bawi się z widzem. Z jednej strony podpowiada, jak rozumieć to, co on czuł malując obraz; z drugiej – plącze ścieżki, żeby nie było zbyt łatwo czyli dosłownie. Oczywiście ta zabawa w odkrywanie- zakrywanie, gdzie kolor jest wielką siłą, jest dość skuteczna, skoro malarz od lat „żyje z malarstwa” (co jak wiemy, w warunakch polskich
jest trudną sztuką). Artysta nieraz powtarza: „jestem z lasu” co w jego rozumieniu oznacza: wybrałem życie na wsi, w lesie, jestem poza schematami, trendami, modami. Jestem szczery jak
pierwsza po zimie trawa, pierwotny jak leśne zwierzę, intuicyjny, jak spłoszona sarna.
Ale może znaczyć również: stworzyłem swój własny las, w którym chętnie się chowam przed cudzą niewrażliwością. To las kolorów, emocji, kształtów, gęsto kładzionych farb, znaczeń jawnych,symboli ukrytych
.

 

 

Ciekawy to las...

Maria Mamczur
(dziennikarka, malarka)

 


 



 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 




wszelkie prawa zastrzeżone . galeria autograf . PL-03-838 Warszawa . ul. grochowska 342
e-mail: galeria@autograf.pl . tel./fax: +48 22 670 13 11